Thursday, October 21, 2010

One thing after the other....

Pratade med min doktor och jag har aven hoga halter av skoldkortelhormon. Harligt alltid ar det nagot. Det kan finnas ett samband med det och cystorna pa mina aggstockar. En sak som jag ar lite orolig over ar att allt detta kan gor mig infertil sa kanske jag aldrig kan fa mer barn. det hade varit jattehemskt. Nu vet jag ju iallafall varfor jag kant mig sa trott och inte haft nagon energi det senaste. Min senaste mens hade jag i slutet av augusti sa jag undrar nar mestruationen borjar fungera som vanlig igen. Jag hoppas att det inte ar nagot allvarligt fel med min skoldkortel, jag ska tillbaks till doktorn i nasta vecka, ev sa maste jag ta mer prover, jag laste pa natet att det finns nagot prov som man tar med en nal ratt in i skoldkorteln, trevligt det later, och man gor det under lokalbedovning antar jag. Fan vad detta ar trist, jag hatar att vara "sjuk". Jag har borjat tanka mer och mer pa att man inte ar nagon ungdom langre ( ja jag vet jag ar bara 30) jag menar det var andra tider nar man var runt 20 bast, man var frisk, hela livet framfor en, och sallan oroade man sig over sin halsa. Nu ar det andra grejer som galler, nu inser man att man faktiskt kan bli allvarligt sjuk och att det kan paverka hela ens framtid, det ar lite laskigt nar man tanker pa det. Jag hoppas att detta ar allt, att cystorna forsvinner och att jag kan ta nagon medicin som gor mig frisk igen och sa far det vara bra sen, plus att jag och Bryan om nagra ar vantar barn och lever lyckliga i manga, manga ar. Kanske jag bor ta upp med min doktor att jag ar lite orolig over att jag kan vara infertil, kanske man kan gora nagot test for att se. Kanske tmi ( too much information) men jag har inte kakat p-piller pa over tva ar och har inte blivit gravid, vi anvander sallan skydd, ar inte det lite skumt iallafall?

Ska ge mig ut pa en promenad och forsoka sluta oroa mig for framtiden, det ar nu som galler.

Den 4e november far vi var lille darling Rex, aaah jag langtar sa :-)

Kramisar

2 comments:

  1. Struma? Är det det du har fått? Det går isåfall att medicinera rätt lätt. Jag hoppas att det ite är ngt allvarligt. Som du sa så är det ju bättre att veta än att inte veta. Jag tror inte du behöver oroa dig för barn. Kanske också too much info, men om B inte fått utlösning i dig så är det inte så konstigt att du inte blivit gravid. Jag har nämligen inte heller käkat piller på flera år - utan skydd. Inga problem. (jag kanske är steril??) Karin

    ReplyDelete
  2. he he ja du kanske har ratt ang det dar med too much info :-) skamt o sido, det ar dock lite konstigt hur svart det ar att bli med barn da liksom , det tanker man inte pa. Inte for att vi forsoker, men det kanske ar vanligare an jag visste om. Du kanske har ratt, fast det kan vara vart att kolla upp anda sa att man vet, om man nu i framtiden bestammer sig for att skaffa barn.
    Tack forresten for att du alltid skriver nagon kommentar har :-)
    kram Asa

    ReplyDelete