Tuesday, November 16, 2010

Maja is coming to town!!!!

Min svenska van Maja fran Florida kommer hit och halsar pa i nasta vecka. jag har inte sett henne pa over 2 ar sa det ska bli jattekul. Hon ska stanna hos oss i tva dagar och resten med sin pojkvan som har familj har. Det ar Thanksgiving nasta vecka sa de flyger hit sa att hon kan fa traffa hans familj for forsta gangen. Hon har aldrig varit har forut sa det ska bli sa kul att visa henne runt for det ar sa mysigt har pa hosten :-) Min lilla bil ar pa verkstan da jag hade en bilolycka forra veckan, en idiot svangde vanster i en vagkorsning nar jag kom korandes rakt fram eller hur man nu sager det. Jag hade ett gront ljus, det hade han oxa men han har vajningsplikt men det sket han tydligen i sa jag krockade med honom mitt i vagkorsningen!!! Som tur ar skadades ingen men jag fick over $25 000 kronors skador pa min bil. Jag ringde polisen och de kom dit och vi bada pratade med dem och berattade att han inte sett mig men att jag hade foretrade sa att det var hans fel, sen bytte vi information och jag korde hemat, javligt sur. Dagen efter ringde jag killens forsakringsbolag och fick veta att idioten sagt att han hade en gron pil och att det inte var hans fel, sa hans forsakringsbolag vagrade att betala. Fan vad jag hatar sant folk som ljuger, jag blev sa paff for han hade sagt en annan historia till polisen. Som tur ar ringde mitt forsakringbolag och pratade med polisen och han berattade att det var jag som hade foretrade och att det var den andres fel. Javla idiot iallafall som forst inte paid any attention och sen ljog och pastod att det var mitt fel. Han hade t om filed a claim againts me, jag har bara lust att strypa honom!!!! Jag far tillbaka min bil i nasta vecka sa nu maste jag kora runt i Bryans pick up och den ar sa javla dyr att tanka, snal som jag ar forsoker jag spara ihop pengar for jag har fatt for mig att kopa en Chanelvaska.

De ar ju bara sa underbara, men sa satans dyra, man kan kopa begagnade pa natet men de kostar anda javligt mycket sa jag bestamde mig for att ta den smallen och kopa en ny for da vet jag iallafall att den inte ar smutsig eller forstord pa nagot satt. Jag har funderat pa att salja nagra av mina andra vaskor, har tva Gucci som jag aldrig anvander langre, plus min Marc Jacobs som liknar en Chanel lite grann. Det ar bara ganska jobbigt att salja dem for det tar en massa tid att lagga upp dem pa natet och sen kanske man inte far sa mycket for dem iallafall, jag vet inte, kanske jag behaller dem och sparar ihop. jag ar halften dar redan som tur ar. Det blir ingen shopping for mig alls. Jag skulle jag kopt en ny bil men nu nar jag ar hundagare ar det dumt att kopa en liten sedan sa jag ska behalla min bil i nagot ar till, sa istallet koper jag en vaska ha ha.
En liten rolig historia som hande i helgen; jag, Nathalie och Bryan var och at pa Cheesecake Factory och jag och Nattis bestallde spaghetti med kottfarssas, och har i USA ater ingen det med ketchup sa man maste fraga om att fa det. Vi hade en waitress och jag fragade henne om jag kunde fa ketchup till det, da sager hon att hon alskar ketchup till spaghetti med kottfarssas och att hon ar typ den enda hon vet som ater det med en massa ketchup till, och vi alla tyckte att det var roligt for det ar verkligen sa ovanligt har. Nar vi atit klart och skulle betala sa fragade hon mig var jag kommer ifran och jag svarade Sverige, da sager hon att hennes pappa ar svensk och sa borjar hon prata lite knagglig svenska med mig, hon berattade att hon var tvungen att fraga for att det ar en sa svensk grej det dar med ketchupen och jag skrattade och sa att folk tycker att man ar sa konstig har for att vi alskar ketchup sa himla mycket i Sverige. Vi bytte iallafall nummer sa jag hoppas att jag kan halla kontakten med henne, det hade varit kul.
Min lille valp ar varldens basta valp, jag alskar honom sa himla mycket, han ar sa enkel att ha och gora med, jag tar med mig honom overallt, och han ar sa snall och lydig. Jag hoppas han fortsatter att vara san, for det gor det har med att vara agare till en liten valp valdigt latt. Han sover hela natterna i sin hundbur, han ar duktig pa vara sma promenader, han kan redan kommandot sitt och han gnaller nastan ingenting. Tar jag med honom i bilen sa gar han in i transportburen utan att gnalla och ar tyst. Tar jag med honom bland folk sa ar han jattelydig och brakar inte eller nagot alls. Just nu ligger han och sover, vill jag bara ta det lugnt ett tag sa lagger han sig och somnar nara mig, han har lag energi vilket ar jatteskont, fast han alskar att leka nar han val ar pa det humoret. Jag alskar att vara hundagare :-)

4 comments:

  1. Kul med besök...

    Snygg väska.. kan tänka mig den kosta sen del, min nya kosta 399:- :)

    Kul att du trivs man att ha hund, han är ju för söt och bra att han är så snäll :)

    ReplyDelete
  2. Hej.

    Puppylove är det bästa! :)

    Tråkigt med bilen.. Men det måste väl utredas? Man kan väl inte bara säga att man hade grönt och så är det okej?

    Jag hade satsat på en ny väska eftersom det finns så bra kopior. Kopia vill man inte ha. Sen har jag också läst att det är dålig
    kvalité på Chanel. Hemsk tanke att lägga en månadslön på en väska som pajjar..

    Well, good luck! Karin

    ReplyDelete
  3. menar du att en akta Chanel ar det dalig kvalitet pa? Jag har hort motsatsen att de kan halla hela livet ut om man tar hand om den, plus att Chanel kan reparera vaska om nagot skulle handa. Vaskan jag vill ha kostar $2800 utan skatt coh det ar klart att betalar man sa mycket sa vill man att den ska halla ett bra tag.
    Kramar

    ReplyDelete
  4. Ja faktiskt! Men som du säger så lär Chanel laga väskan åt dig om det skulle hända.

    ReplyDelete