Tuesday, November 2, 2010

Say hi to Rex :-)

Jag fick som jag ville, uppfodaren emailade mig och berattade att hon bestamt sig for att vi ska fa den langhariga valpen. Jag blev sa himla glad nar jag fick reda pa det, jag sprang runt och kramade Nathalie och Bryan. Bryan berattade senare att han hade skickat ett mail till Mellodee dar han skrev hur mycket jag ville ha just den valpen och att jag bara pratade om honom. Hon hade sagt till honom da att hon inte hade bestamt sig an for hon ville se mer vilket slags temperament han hade och allt det dar. Hon skrev till mig iallafall senare att hon tror att han kommer bli en valdigt bra forsta hund for mig for att han alskar att leka, han ar valdigt villig att lara sig plus att han har en stor aptit. Pa torsdag vid lunchtid da kommer jag att hamta hem honom och jag langtar som tusan, han ar sa himla gullig. Alla de andra valparna borjar se ut som sma schafrar och de borjar se lite tuffare ut, men inte Rex...han ser ut som en liten tjock harboll he he.
Han ar bedarande. Berattar mer om detta pa torsdag.
Forra helgen kom akte vi till Kansas city for Bryan behovde jobba lite dar, sa vi korde dit i tordags. Det tar ca 8 timmar att kora dit sa det ligger allt en bra bit harifran. Maste saga att det var valdigt mysigt dar, vi passade pa att shoppa lite medans han jobbade, kopte mig en fuskpals fran Guess, valdigt fin, skulle aldrig fa for mig att kopa akta pals tycker att det ar ackligt. Kom hem i sondags och Bryan akte tillbaks till Virginia igar sa da var man ensam igen.
Annars har det inte hant sa mycket, jo en kul grej for Bryan han fick en inbjudan av American Express att ansoka om The Centurion Black Bard, det ar typ det finaste kreditkortet man kan ha, inte vem som helst far en ansokan om det kortet, det ar bara drygt 100 000 i hela varlden som har ett sa det ar lite speciellt, sa han fick det igar och han var lika glad som ett barn pa julafton hi hi, han over ett fa varldens mest atravarda kreditkort, medans jag gladjer mig att fa en valp :-)
Annars sa har det inte hant sa mycket kul.
Hoppas ni har det bra i kalla Sverige, har ar det fortfarande ganska varmt, det var valdigt kallt i Kansas runt 10-15 grader pa dagen och 3-6 grader pa kvallarna, men har ar det fortfarande over 20 grader vilket jag inte vill ha utan jag vill ha det lite kallare sa att man kan ha pa sig snygga stovlar, sota jackor och mysiga halsdukar, men jag far allt vanta nagon manad till tyvarr. Idag ar det kallt dock for att det regnar brrr.

4 comments:

  1. Forresten min svenska grammatik suger verkligen, pinsamt, vet inte om det beror pa att jag ar ganska seg idag och for att det regnar som fan ute, sorry ska jobba pa detta.

    ReplyDelete
  2. Va söt han är! Såg en långhårig svart schäfer på min gata och tänkte på dig.. Du kommer ha fullt upp! :)Karin

    ReplyDelete
  3. Ska lagga upp en massa bilder pa honom imorgon. Jag langtar som tusan, det ska bli sa himla mysigt med en liten valp i huset, och tro det eller ej men jag ser faktiskt framemot att fa det fullt upp :-)

    ReplyDelete
  4. Han är ju verkligen för söt... och som sagt påminner mycket om Kid. Hoppas han blir lättare att uppforstra... ;) Kram

    ReplyDelete