Wednesday, December 8, 2010

Ett tag sen jag bloggade...

Har varit upptagen med att vara valpagare :-) Jag angrar mig inte sekund att jag skaffade hund, jag for han ar min hund eftersom jag spenderar mest tid med honom, ger honom mat och tranar honom. Jag visste inte hur sjukt smart schafrar ar, jag har redan lart honom att han kan bara ata pa kommando, att sitta , att komma, han drar nastan inget alls nar vi gar pa promenader, han sitter fint och vantar nar jag oppnar dorren tills jag sager att han kan fa ga ut eller in i huset....och han ar bara 3 manader gammal!!!!! jag ar sa himla stolt over honom...och mig sjalv faktiskt jag har aldrig tranat en hund forut. Det enda jobbiga med honom ar att han fortfarande pissar inomhus, han bits nar man leker eller gosar med honom, plus att han ar sa jadrans lekfull, och det verkar som att han tror att allt ar en lek. Som tur ar har jag skaffat en tranare som jag traffar ibland, och hennes tips har hjalpt mig mycket. Vad har hant sen sist....jo Maja kom hit och det var kul att traffa henne, hon kommer tillbaka till jul...jag var pa ett sexleksaksparty forra helgen med Heather och hennes mamma ha ha, det var en upplevelse. Heather ar 24 och hennes mamma 54 tror jag och franskild, jag trodde forst att det skulle bli lite pinsamt for Heather ar Cynthias brorsdotter och jag trodde att hela familje var jattekristen men sa var inte fallet. Vi hade jattekul iallafall och Heather och en annan tjej Rose som var dar ska dra med mig ut i Dallas nattliv snart sa att jag kan fa lite girl time och kul medans Bryan ar bortrest och jobbar he he, det ska bli kul.

Pa lordag sa blir det valptraff med nagra av Rex's syskon, vilket jag ser framemot for det ar viktigt att han umgas med andra hundar sa mycket som mojligt sa att inte inte develop en aggression mot andra hundar, det ar inte bra med tanke pa att han kommer att bli en stor pojke, (hans pappa vager over 50 kilo) han ar an sa lange bra med andra manniskor, jag forsoker aven dar lata honom traffa sa mycket folk som mojligt.
Annars har inte sa mycket spannade hant, jag spenderar mest tid med Rex och tranar honom, vilket jag tycker om, speciellt eftersom han lar sa snabbt :-)

Kram allihopa

1 comment:

  1. Kul att höra att det går så bra för er.... första hunden kan ju bli lite av en "testhund" och stora hanhundar kan ju vara lite extra jobbiga om man har otur. Se på hur Kid va ;)
    Bra att du tar tag i träning med en gång, duktig du är. Han är verkligen jätte fin... kram

    ReplyDelete